недеља, 26. јун 2011.

Orthodox Celts Napredan irski folk

Beogradska grupa "Orthodox Celts" postoji od 1992. godine, a prepoznatljiva je po tome što svira i peva irski folk. Trenutno ih je sedmoro u bendu i u muzičkom smislu su svi potpuno različiti. Počeli su kao akustičan sastav (violina, bendžo, mandolina, frula, harmonika), da bi vremenom došli do pravog koncertnog rock zvuka (dodali su bubnjeve, bas i ritam gitaru, a po potrebi i klavijature). O počecima, razvoju, Irskoj, sličnosti između Iraca i naših ljudi, trenutnim projektima i drugim stvarima, govori Aleksandar Petrović, pevač "Celtsa", poznatiji kao Aca Celtic. Orthodox Celts – Aca Celtic: Prvi album objavili smo 1994. godine, drugi je izašao 1997, treći 1999. a četvrti je, trenutno, u fazi postprodukcije i trebalo bi da izađe u septembru. Zvučno će se razlikovati poprilično od prethodnih. U bazi ostaje irski folk, ali sada ima više klavijatura i električnih gitara. Biće to progresivni irski folk. Jednostavno, napredovali smo kao muzičari.
Zašto ste izabrali baš irski folk?
Orthodox Celts – Aca Celtic: Mi smo se u bendu dogovorili da na to pitanje odgovaramo kontrapitanjem: "A, zašto da ne?" To je muzički pravac na koji smo se svi “upecali”, jedan po jedan. To je tačka gde smo se našli, bez obzira na sve razlike.
Jeste li bili u Irskoj?
Orthodox Celts – Aca Celtic: Nismo i pitanje je kada ćemo. Uvek se negde slomi zbog novca. Nas je mnogo i organizator kapira da mu se ne isplati da dovuče ekipu. Treba platiti put, smeštaj, honorare...
Kako reaguju Irci na vašu muziku? Da li su vam i oni dolazili na koncerte, npr. zaposleni u Ambasadi Irske?
Orthodox Celts – Aca Celtic: Godine 2000. na naš koncert u Centru "Sava" došao je čovek iz Londona. To samo po sebi nešto govori. Javljali su se i Portugalci, Španci, Japanci... Niko nije ostao ravnodušan, a negativnih reakcija gotovo da nije bilo.
Ima li među Ircima i našim ljudima sličnosti?
Orthodox Celts – Aca Celtic: Mi smo smeđi i crni, kao i Irci. Zabluda je da su oni svi riđi i pegavi. Irci su potpuno isti kao i mi: Irac radi kad mora, voli piće i zezanje do besvesti. I jedni i drugi su u fazonu "hajde da se napijemo, odmah i sada". Jedan Irac mi je na moru rekao: "Mi smo potpuno isti. Volimo da popijemo, pojedemo i zabeležimo tri gola u gostima". To je tačno.
Kakvo ti izgleda nasa domaća pop i rock scena? Da li se nešto promenilo u svetu domaće muzike?
Orthodox Celts – Aca Celtic: Nije sjajno. Čovek koji živi od svirke, ne živi ništa bolje od proseka. Iz prostog razloga, malo nam je tržište. Skoro sve se radi iz entuzijazma. Više se promenilo medijski nego stvarno, iza kulisa. Odnos medija prema rocku je drugačiji, više je prostora, ali manje-više sve je ostalo isto. Autorska prava još nisu regulisana. Mada, meni piraterija ne smeta. Tip koji nema 300 dinara verovatno će skupiti 70 do 100 i kupiti piratski CD i opet nas slušati. Sa te strane je u redu. Problem je na državnom nivou, jer treba omogućiti nekome da ima 300 kinti i da kupi CD.
Može li onda kod nas da se živi od muzike?
Orthodox Celts – Aca Celtic: Najbolji odgovor na to pitanje je da ja, pored pevanja u "Celtsima", radim još dva posla. Već 13 godina sam tonac u Radio Beogradu, a urednik sam i voditelj emisije "Ćoškarenje" na Radiju 202.
U poslednje vreme mogu da se čuju i komentari tipa: "Celtsi su se prodali, omekšali su zvuk, to nije kao što je bilo..." Orthodox Celts – Aca Celtic: Ako neko očekuje da u 33. godini budem kao Sid Vicious (pokojni pevač punk grupe "Sex pistols", poznat po nasilnom ponašanju) i da bas gitarom razbijem glavu nekom u prvom redu, onda smo se prodali.
U jednom intervjuu si izjavio da nikada nećeš imati mobilni telefon, jer, ko želi da te nađe, zna gde si. Zašto si promenio stav?
Orthodox Celts – Aca Celtic: Naterao me je bend, s obzirom na to da sam bez mobilnog bio neuhvatljiv. Stvarno sam ga smatrao luksuzom. Dešavalo mi se da bend zakaže svirku, a da ne mogu da me nađu. Mada i sada više volim da ga isključim.
Šta misliš o radu ostalih domaćih grupa?
Orthodox Celts – Aca Celtic: Zdravko Čolić i Ceca - puna "Marakana". Pitanje je da li je moguće odskočiti do tog nivoa, napuniti stadion. Šta bi bilo kad bi na primer "Darkwood dub" organizovao koncert na Tašu? Bojim se da će širu publiku dobiti tek sledeća generacija bendova, kada se dođe do pristojnih plata.
Koje su ti omiljene domaće i strane grupe i albumi?
Orthodox Celts – Aca Celtic: Domaća ploča - "Buvlja pijaca" od "Riblje čorbe". "Čorba" je međugeneracijski favorit. Od bendova, "Eyesburn" je dobar na sceni, od novijih "Alogija". Volim klasiku, dobar rock, heavy metal, etno. Mogu da otkačim na Portugalce i Grke. Ne graničim se pravcima, odrastao sam na hevi metalu. Od stranih grupa "Pogsi" su broj jedan, "Iron Maiden" je institucija za sebe, tu su i "Rainbow", "Vhitesnake", "Rapsody" su kraljevi.
Za koga navijaš u fudbalu?
Orthodox Celts – Aca Celtic: Nadimak mi sve govori. Od domaćih klubova navijam za OFK "Beograd" zato što su mi 300 metara od kuće. Volim fazon navijanja, sa "Zvezdom" sam prošao sva gostovanja. Otpevao sam i "Radovu" himnu jer mi je venčani kum jedan od idejnih vođa njihovih navijača. Volim mali, gubitnički fudbal. Volim kada "Sartid" pobedi "Zvezdu" ili "Partizan".
Voliš i da piješ pivo?
Orthodox Celts – Aca Celtic: Dugo sam apstinirao, od 1994. do 1999. Sokići, kisele, a onda mi se vratila ljubav prema hmelju.
Kakav si privatno? Hobi, knjige, filmovi...? Orthodox Celts – Aca Celtic: Skidam trenutno tapete. Trudim se da budem miran porodičan čovek. Volim "uradi sam" fazone. Nisam od toga ništa znao dok mi nije trebalo. Volim da čitam, ali nisam mnogo čitao poslednjih tri - četiri meseca. Volim alternativnu istoriju i versku filozofiju. Vrtim se oko hrišćanstva i čini mi se da imamo više sličnosti s Muslimanima nego sa protestantima. Volim i istorijske romane, epsku fantastiku, Davida Morela i Roberta Herisa. Što se filmova tiče "Indiana Jones 3" je divan, najviše ga volim, gledao sam ga više od 100 puta. Sviđa mi se i poslednji "Dracula", ta dva filma jedino i držim u kući. Dobri su i "Kocka", "Krv i pesak" i "Ben Hur".
Kako ti se izgleda naš svakodnevni život?
Orthodox Celts – Aca Celtic: Možda mi je sudbina da živim u interesantnim vremenima, ali `ajde malo da budu i dosadna. Voleo bih da ne znam ko mi je predsednik i da me ne interesuju izbori. Voleo bih da me ne interesuje da li je ministar policije u sukobu sa premijerom. Voleo bih da radim svoj posao i živim svoj život.

Preuzeto sa  http://www.balkanmedia.com/orthodox-celts-napredan-irski-folk-cl1602.html

Нема коментара:

Постави коментар